środa, 29 czerwca 2011

Ciasteczka owsiane - doskonałe :)

Już od dawna miałam na nie ochotę. Tym bardziej, że w szafce stały samotne i smutne otręby owsiane. Czekały, czekały i się doczekały :)

Pomieszałam kilka przepisów i wyszły naprawdę doskonałe. Chrupiące, idealnie słodkie, pyszne. Idealne na wieczór do szklanki mleka, albo na śniadanie do kawy.

Ciastka owsiane:
  • 1,5 szklanki mąki
  • kostka masła - 200 g
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 jajka
  • paczka otrębów owsianych -150 g
  • szklanka cukru - u mnie 0,25 szklanki brązowego cukru, reszta białego
  • pół paczki cukru waniliowego
  • aromat śmietankowy
  • tabliczka czekolady gorzkiej
  • garść rodzynek
  • wiórki kokosowe
Masło ucieramy na puszystą masę, wsypujemy cukier i miksujemy dalej. Dodajemy jajka, ucieramy dalej. Dodajemy mąkę z sodą i proszkiem do pieczenia, cukier waniliowy. Łączymy składniki mikserem. Na koniec wsypujemy otręby i dodajemy kilka kropli aromatu. Dorzucamy dodatki - u mnie wiórki, pokrojoną czekoladę i rodzynki. Mieszamy.

Z powstałej masy formujemy kulki. Wykładamy je na wysmarowanej masłem/margaryną blasze i lekko spłaszczamy. Ważne, by rozkładać je daleko od siebie, bo bardzo rosną na boki. Ja swoje piekłam ok. 12 minut w 160 stopniach (z termoobiegiem).

Powinno się je przechowywać w metalowym pudełku, ale u mnie nie było czego. Wyszło mi ok. 40 ciasteczek.

4 komentarze:

  1. Doskonałe powiadasz? Zatem trzeba będzie spróbowac :) Nawet nauczyłam jesc ciasta owsiane męża (a zapierał się, że ich nie lubi), wiec może Jemu zrobię taką niespodziankę :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Masła ile dodać?

    OdpowiedzUsuń
  3. kostkę 200 gram - zapomniałam napisać :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...