czwartek, 30 sierpnia 2012

Stromboli z ciasta francuskiego


Od rana dziś pada. Zbudziła mnie burza, która zdecydowała za mnie o niewychodzeniu z domu. Wolne przedpołudnie oznaczało przedłużone śniadanie - stromboli. Inspirację znalazłam na blogu Beyond Kimchee.

Stromboli generalnie robi się z ciasta drożdżowego jak do pizzy. Ja tym razem wykonałam uproszczoną wersję - zapewniam Was, że ciasto francuskie się również świetnie sprawdza :)

  • opakowanie ciasta francuskiego
  • szynka, salami, boczek, chorizo - do wyboru, do koloru
  • mała cebulka
  • papryka
  • ser
Ciasto francuskie rozłóż na papierze. Wędlinę pokrój na mniejsze kawałki, cebulkę w piórka, paprykę  w kostkę. Rozłóż wędlinę i dodatki na środku ciasta, posyp tartym serem. Oczywiście dodatki można dowolnie modyfikować. Ponacinaj ciasto, tak jak na zdjęciu poniżej.

Paski zapleć - raz z prawej, raz z lewej. Posyp ziołami.
Piecz 25 minut w 180 stopniach.
Pokrój na porcję - u mnie wyszły cztery. Podawaj ciepłe. Smacznego :)
Stromboli to pomysł na pyszną i szybką kolację (albo również na późne i leniwe śniadanie)

4 komentarze:

  1. Pysznie wygląda, z ciastem francuskim to szybsze rozwiązanie, w lidlu znalazłam ciasto w wersji light, zawsze to mniej kalorii:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby tak, ale wersja light ciasta francuskiego? Czyli mniej masła czy zamiennik masła?
      Teraz mieszkając we Francji nauczyłam się, że ciasto francuskie powinno być bardzo maślane, wtedy jest najlepsze. Czasami lepiej pozwolić sobie od czasu do czasu na więcej kalorii niż rezygnować ze smaku

      Usuń
  2. Super! z ciasta francuskiego tez faktycznie dobrze wyglada.

    OdpowiedzUsuń
  3. http://www.youtube.com/watch?v=3hWbvgVXXfU&feature=youtu.be
    to moja wersja

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...