niedziela, 9 września 2012

Zupełnie nietradycyjny rosół chiński


Ostatni weekend mojego pobytu w Szwajcarii jest zadziwiająco pogodny i ciepły. Wczoraj cały dzień spędziłam w Genewie robiąc ostatnie zakupy. Poszukiwania ładnych i przydatnych pamiątek dla rodziny zdecydowanie nie są moim ulubionym zajęciem. Nie jestem fanem prezentów "kurzołapów", zawsze staram się przywozić coś sensownego, dlatego moja siostra dostanie śliczne, ciemnoróżowe foremki do muffinek :)

A dziś? Wczoraj robiąc zakupy zapomniałam o lodówce. Kluski z makaronem może by i wyszły, no ale... Dużym plusem mieszkania tutaj jest to, że niedziela to dzień targowy i mogłam kupić świeże warzywa. Do tego kawałek kurczaka i prawie tradycyjny polski obiad gotowy. Prawie, bo po pierwsze u mnie rzadko w niedzielę gości na stole rosół, a po drugie nie jestem jego wielką fanką. Dlatego wykorzystałam wyobraźnię, fantazję i kubki smakowe do zrobienia go trochę w chińskim stylu.

Rosół chiński:
  • bulion drobiowy
  • 2 marchewki
  • por
  • cebula dymka
  • kawałek świeżego imbiru
  • papryka chili
  • sos sojowy
  • sok z limonki
 Moja porcja to średni garnek, a porcja kurczaka, z której ugotowałam bulion to aż jedno udko :) Marchewkę pokrój w słupki, cebulę i pora w krążki. Szczypiorek i zieloną część pora również. Dodaj warzywa do gotującego się bulionu. Obierz imbir, zetrzyj lub drobno pokrój. Chili również pokrój na drobne kawałki (tym razem pominęłam ten dodatek, dodałam natomiast pokrojoną w kostkę ćwiartkę czerwonej papryki). Dodaj do wywaru, wlej łyżkę soku z limonki. Pod koniec dodaj 3-4 łyżki sosu sojowego (mniej lub więcej - do smaku). Całość gotowania nie powinna być dłuższa od 40 minut.

W moim rosole znalazły się także kurki i pieczarki z puszki - raczej nie zmieniły smaku i są całkowitym zaprzeczeniem chińskiego przepisu, w którym królują inne grzyby ale czy to ważne? Ważne, żeby smakowało, a nie trzymało się ściśle określonych norm :)

Do tego makaron sojowy i gotowe :)
Miłej niedzieli!

1 komentarz:

  1. Podoba mi się ten przepis :) Na pewno zrobię tę zupę, musi być pyszna.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...